۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۶۲۹۷۸۹
در نطق وکلای ملت مطرح شد؛

مبارزه با فساد نیازمند عمل است | کلید حل مشکلات در داخل است

مبارزه با فساد نیازمند عمل است | کلید حل مشکلات در داخل است
وکلای ملت در مجلس شورای اسلامی از روند کند مبارزه با فساد در کشور انتقاد و تأکید کردند که کلید حل مشکلات در داخل است.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، ۵ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز یکشنبه ۱۷ آذرماه سال ۹۸ در صحن علنی پارلمان به ایراد نطق پرداختند.

مشروح سخنرانی ناطقان میان دستور پارلمان به شرح ذیل است:

تمام دستگاه‌ها موضوع مبارزه با فساد را از شعار به عمل تبدیل کنند

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس گفت: بهار امسال تگرگ بخش وسیعی از مناطق حوزه انتخابیه را در بر گرفت و میلیارد‌ها تومان خسارت به کشاورزان ارومیه وارد کرد. این در حالی است که تاکنون خسارتی پرداخت نشده است. گوجه فرنگی بر دست کشاورزان ماند و خراب شد؛ اکنون زمان موضوع سیب درختی است؛ سیب درختی کشاورزان در سردخانه‌ها دپو شده است. دولت باید سریعا این موضوع را حل کند.

وی در ادامه در تذکری به وزیر اقتصاد بیان کرد: علت کاهش رونق گمرک ارومیه چیست؟ درآمد اهالی و بازاریان آن منطقه وابسته به فعالیت‌های گمرکی است. وزیر کار به پرداخت مطالبات کارگران توجه کنید. به یک مربی خارجی برای مدت کوتاهی ۲۰ میلیارد تومان پول پرداخت کردید می‌توانستید این پول را به بازنشستگان کارگری کشور بدهید. این پول بیت المال پول خون کارگران است.

قاضی پور خطاب به وزیر علوم تصریح کرد: چرا می‌خواهید مانند دانشگاه علمی کاربردی دانشگاه ارومیه را تعطیل کنید؟ مجوز رشته برای دانشگاه‌های دولتی، پیام نور و آزاد ارومیه را نمی‌دهید. اساتید را تبدیل وضعیت نمی‌کنید و اعتبار لازم را هم اختصاص نمی‌دهید. از جان آذربایجان چه می‌خواهید؟ چرا به دانشجویان شهرستان‌های مرزی رحم نمی‌کنید؟ قول دادید تدریس زبان ترکی در دانشگاه‌های آذربایجان علمیاتی شود، اما چه شد؟

نماینده مردم ارومیه خطاب به وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مدارس کانکسی ارومیه را جمع آوری کنید. تراکمی که در ارومیه وجود دارد یکی از بالاترین تراکم‌های جمعیتی در کشور است. در یک کلاس درس ۳۰ دانش آموزش تحصیل می‌کنند. اجرای رتبه بندی معلمان جذب خرید خدماتی‌ها چه شد؟ چرا به قانون عمل نمی‌کنید؟ آموزش و پرورش زیرساخت نظام است.

وی در پایان با تاکید بر لزوم اهتمام تمام نهاد‌ها و دستگاه‌ها در مبارزه با فساد اظهار کرد: مراجع در سطوح مختلف باید موضوع مبارزه با فساد را از شعار به عمل تبدیل کنند. فساد حتی اگر کوچک هم باشد باید با آن مبارزه کرد.

هزار میلیارد تومان برای اشتغال به هر استان از اعتبار گران شدن بنزین تخصیص دهیم

بهروز نعمتی نماینده مردم تهران در خانه ملت در نطق میان دستور خود گفت: یکی از بحث‌هایی که این روز‌ها خیلی در کشور مطرح است و افراد مختلفی هم به آن پرداخته اند، بحث این است که آیا مجلس در رأس امور هست یا نیست؟

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با طرح این سوال کسانی که این موضوعات را مطرح می‌کنند چه انگیزه‌هایی دارند، ادامه داد: فارغ از اینکه بخواهیم از مجلس دفاع کنیم، باید بررسی شود چه افرادی دنبال تضعیف مجلس بوده اند و هستند و در واقع هدف آن‌ها از طرح این موضوع که مجلس در این دوره ضعیف‌ترین مجلس است، چیست؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: اگر قبول کنیم که یکی از اصلی‌ترین وظایف مجالس بحث قانون گذاری است، در این دوره از مجلس شورای اسلامی بیش از ۱۵۰ طرح و لایحه به قانون تبدیل شده است و از همه مجالس گذشته عدد متفاوت‌تر و بیشتر است. در بحث‌های نظارتی هم به همین صورت است.

وی تاکید کرد: آمار مختصری را از اقدامات نظارتی که در مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاده ارائه می‌کنم، تعداد کل تذکرات به رئیس جمهور تا امروز ۹ هزار و ۴۹۲ فقره، سوال از رئیس جمهور یک مرحله و آن هم ۵ سوال بود، بیش از ۳ هزار و ۳۳۶ سوال تاکنون از وزرای مختلف انجام شده است، تعداد تحقیق و تفحص‌ها بیش از ۲۱۲ مورد بوده است، درخواست ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی ۹۹ مورد بوده است، گزارش‌های نظارتی ارائه شده توسط کمیسیون‌های ویژه و کمیسیون اصل ۹۰ بیش از ۳۱ مورد بوده است، تعداد استیضاح‌ها که با هیچ دوره قابل مقایسه نیست ۳۹ مورد بود که ۶ مورد مطرح و ۲ مورد وزرا موفق کسب رای اعتماد مجدد از مجلس نشده اند.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی با اشاره به علت هجمه‌ها به مجلس گفت: حال چرا این مجلسی که وظایف خود را به نحو احسن هم از بُعد قانون گذاری و هم از بُعد نظارتی انجام داده است مورد حمله و هجمه است؟ با مرور خلاصه‌ای از موضوعات می‌توانیم این نتیجه را بگیریم که عده‌ای از افرادی که به هر دلیلی در دور گذشته نتوانسته اند اکثریت مجلس را بگیرند و نمایندگان بیشتری را از جناح خود به مجلس بفرستند از همان روز‌های اول مجلس به دنبال تخریب مجلس بودند، با تشکیل گروه‌های ۷ نفره، با تشکیل جلسات متعدد در مراکز مختلف در مساجد و مخصوصا این اواخر هتک حرمت به مجلس توسط برخی از برادران روحانی که متاسفانه مجلس هم هیچ گونه عکس العملی نشان نداد این‌ها نشأت گرفته از آن بود عده‌ای که شکست خورده بودند، مانند موضوعات گذشته شکست را نپذیرفتند و تخریب مجلس را انجام دادند.

این نماینده مجلس با انتقاد از عملکرد سازمان صدا و سیما بیان داشت: اتفاقاتی که در صدا و سیما علیه نمایندگان و مجلس می‌افتد را ملاحظه کنید، در برنامه خبری ۲۰:۳۰ بیشتر موضوعات علیه مجلس است، دیشب خانم شبیری به عنوان یک خبرنگار اعلام کرد ما تصاویر افراد را منتشر نمی‌کنیم که محکوم به طرفداری نشویم، اما بلافاصله سخنرانی شهردار سابق تهران در دانشگاه علامه طباطبایی را نشان می‌دهند، برنامه انتخاباتی و موضوع ۱۰۰ درصد انتخاباتی بود.

نعمتی تاکید کرد: شما در سخنرانی بعضی از عزیزان دیدید که مجلس را به توپ بستند، برادر بزرگواری که ردای روحانیت به تن دارید، آن مجلسی که به توپ بستن مجلس رضاخانی بود، نه مجلس جمهوری اسلامی، نه مجلسی که ماحصل خون شهدای بزرگوار ما است، پس هدف از تخریب‌ها و عملکرد نیز مشخص است و متاسفانه این تخریب‌ها توسط عده‌ای از برادران ما در مجلس هم تایید شد، یعنی به نوعی خود زنی مجلس صورت گرفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس بیان داشت: شما عملکرد مجلس را نگاه کنید، از نظر قانونگذاری، از نظر نظارت بر اجرای قانون، از نظر تحقیق و تفحص، از نظر اتفاقات مختلف نظارتی که باید در مجلس انجام می‌شد، فعالیت شده است، بنابراین در این مدت همان افرادی که به صورت شبانه روز تخریب می‌کردند به صورت کاملا سیستماتیک و منظم در تمام شهر‌های مختلف به همین مجلس ضعیف حضور پیدا کنند، مگر این برادران سه دوره چهار دوره در این مجالس نبودند، چرا آن زمانی که خودشان در مجلس بودند داد از تضعیف مجلس نمی‌زدند، حال که خودشان نیستند مجلس ضعیف است و اگر خودشان باشند مجلس قوی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در بخش دیگر از نطق میان دستور خود اظهار داشت: موضوع افزایش قیمت بنزین مطلب دومی است که این روز‌ها بسیار به آن پرداخته شده است، می‌دانید در جلسات علنی و غیر علنی جز مخالفین اصلی بودم، الان هم نظرم بر این است که این کار نباید می‌شد، اما با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری این موضوع را پذیرفته و روی سر می‌گذاریم.

عضو هیات رییسه مجلس پیشنهاد داد: اینکه ۵۰ هزار تومان بدهیم به درد جوان نمی‌خورد، اصلی‌ترین موضوع این است که از این محل مسئله اشتغال را برای جوانان حل کنیم و فارغ از اینکه استانی برخوردار هست یا نیست، به هر استان هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال تخصیص دهیم و تحلیل کنیم چه کسانی در این اغتشاشات بازداشت و کشته شدند، اکثر افراد بیکار و جویای کار بودند، این ۵۰ هزار تومان را به سفره مردم ندهیم بلکه هزار میلیارد تومان را با هدف اشتغالزایی به استان‌ها بدهیم.

مردم ارزانی کالا‌ها را احساس نکردند

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در پارلمان در نطق میان دستور خود، اظهار داشت: سوال این است که چرا با وجود دارا بودن منابع زیرزمینی فراوان در ایران، وضعیت اقتصاد کشور این چنین است؟ البته جواب آن مشخص است و یکی از دلایل این موضوع، ضعف مدیریت و ضعف قوه مجریه است.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رئیس‌جمهور می‌داند بر اساس اصول ۶ و ۱۱۰ قانون اساسی مسئولیت اجرایی کشور را تماماً در اختیار دارد، آقای رئیس‌جمهور می‌دانید با ضعف مدیریت خود چه بر سر ملت آورده اید؟ چرا کم کاری و سستی می‌کنید؟ مردم به درستی می‌گویند شروع هر گرانی با کلید شرکت‌های دولتی است و زمینه گرانی کالا‌ها را آن‌ها به وجود می‌آورند. برای مثال میلگرد را در همین روز‌ها به ازای هر کیلو ۴۰۰ تومان، هر کیلو ورق فلزی را ۱۲۰۰ تومان و قیمت پلاستیک مورد استفاده در بخش کشاورزی را به ازای هر کیلو ۲۵۰ تومان گران کرده‌اید و قیمت قطعات خودرو نیز بین ۱۵ تا ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: مردم می‌پرسند چرا خسارت‌های سنگین به منافع ملی از طرف دولت وارد شده است؟ و چرا آقای رییس جمهور توضیح نمی‌دهند که ۲۱ فروردین ۹۷ تا ۱۶ مرداد همان سال بیش از ۲۱ میلیارد دلار را به باد داده اید؟

حاجی دلیگانی ادامه داد: مردم نه تنها ۵۰ هزار تومان را نمی‌خواهند بلکه می‌گویند حاضرند ۵۰ هزار تومان هم بدهند، اما قیمت‌ها به سه هفته پیش بازگردد. از سوی دیگر گفته‌اید مابه تفاوت قیمت بنزین را به ۶۰ میلیون نفر می‌دهید در حالی که به یک سوم این جمعیت هم پرداخت نشده است چرا دروغ می‌گویید؟ بسیاری از مردم از کم درآمد ما به تفاوت قیمت بنزین را دریافت نکرده‌اند مردم عموماً حرف‌های رئیس جمهور را دروغ می‌دانند امروز هم در مجلس حرف‌های جدید گفته شد که به آن عمل نمی‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۴ میلیارد دلار در بودجه سال ۹۷ برای تامین اقلام اساسی در نظر گرفته شده بود، پاسخ دهید که این مبلغ چه سرنوشتی پیدا کرده است؟ مردم ارزانی کالا‌ها را احساس نکردند، زیرا قانون بودجه را هم اجرا نکردید.

وی افزود: اصلاح ساختار بودجه‌ای که مورد تاکید مقام معظم رهبری است را نیز اجرا نکردید و رئیس‌جمهور اراده‌ای برای برخورد با آسیب‌های اجتماعی ندارند.

حاجی دلیگانی اظهار داشت: آقای رئیس جمهور از صندوق توسعه ملی مبالغی را برداشت کردید، اما برای اشتغال، اقدام صحیحی انجام نشده و به داد افراد جویای کار و کارگران نمی‌رسید.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سخنرانی‌‎های رئیس جمهور مظهر دو قطبی‌سازی در جامعه است و باعث تشویش افکار عمومی می‌شود. آقای رئیس جمهور چطور نتوانستید مشکلات بین بنیاد شهید و سازمان برنامه را حل کنید؟ به خاطر همین کم‌کاری، جانبازان درد می‌کشند و، چون دارو به آن‌ها نمی‌رسد به شهادت می‌رسند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مردم می‌گویند قانون‌گریزی از صفات عجین شده دولت است، زیرا قوانین را سلیقه‌ای اجرا می‌کند. برای مثال حق معافیت مالیاتی را برای طرفداران خود در دور دوم ریاست جمهوری تان اجرا کرده اید.

حاجی دلیگانی اظهار داشت: اطلاع‌رسانی در مورد گرانی بنزین توهین به مردم بوده و معاون وزیر رفاه به مردم توهین کرده است، چرا سامانه شفاف سازی حقوق خود و مدیران کشور را اجرایی نمی‌کنید و قانون ازدواج آسان از طرف دولت اجرا نمی‌شود.

کلید حل مشکلات در داخل است

فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک در پارلمان در نطق میان دستور با تبریک روز دانشجو، گفت: حادثه‌ای که در آن حق طلبی و استکبارستیزی دو شاخصه مهم و اساسی آن واقعه بود. این ایام توطئه‌ای عمیق و پیچیده در کشور‌های در خط مقدم مقاومت و در مقابله با آمریکا و اسرائیل غاصب در حال اجرا است که می‌طلبد با هوشیاری کامل و دقیق آن را تجزیه و تحلیل و بررسی هوشیارانه و شجاعانه آن را خنثی کرد.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طراحان این دسیسه شوم آمریکا، اسرائیل، عربستان و امارات بوده و کشور‌های هدف این طراحی عراق، لبنان و ایران و توسط مثلث غربی، عبری و عربی در حال اجراست. یکی از مهم‌ترین دلایل این اقدامات مذبوحانه گرفتن انتقام از کشور‌ها و سازمان‌ها و جریان‌های بزرگ انقلابی، سیاسی و مردمی مانند حزب الله، حشدالشعبی و انصارالله و در رأس آن ایران انقلابی و اسلامی است؛ کشور‌ها و گروه‌هایی که طراحی ده ساله آمریکا و اسرائیل در راه اندازی داعش و تغییر جغرافیای خاورمیانه را با هزینه‌های هنگفت با نابودی داعش و سایر تروریست‌ها و آزادسازی سوریه و عراق از دست اشغالگران رقم زدند.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف این پروژه چند لایه حذف سیاسی حزب الله و حشدالشعبی در دولت و مجلس لبنان و عراق و انزوای انصار الله با حمایت مالی و اطلاعاتی عربستان و امارات و طراحی و پشتیبانی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و اسرائیل است. به دنبال اعتراضات مردمی پیرامون شرایط اقتصادی در عراق و لبنان و حضور مردم در میادین و خیابان‌ها سعی بر این بود که این اعتراضات به تدریج خشن و خونین و رنگ و بوی سیاسی بگیرد و مطالبات به سمت تغییر ساختار سیاسی و نظام سیاسی در این دو کشور هدایت و انحلال مجلس و دولت در دستورکار قرار گیرد که با فرض برگزاری انتخابات زودرس در این دو کشور بتوانند با تحریکات منفی و مخدوش نمودن چهره انقلابی جریان‌های مذکور در افکار عمومی و با هزینه‌های دلار‌های عربستان آن‌ها را از رسیدن به مناصب در دولت و مجلس در کشور‌های ذکرشده محروم نمایند و عملا آنان را از قدرت سیاسی حذف نمایند.

رییس کمیسیون انرژی افزود: در همین راستا ایران نیز به عنوان پشتوانه اعتقادی و مستشاری محور مقاومت به عنوان هدف نهایی این فتنه انتخاب شد که متاسفانه بستر لازم برای اجرای آن در اعلام زمان گرانی بنزین و اعتراضات به حق و قانونی مردم و نگرانی اقشار مختلف از فشار‌های اقتصادی وضعیت نابسامان معیشتی مهیا گردید. فتنه‌ای که یک ضلع آن تحریم و فشار اقتصادی و عدم فروش نفت و جلوگیری از درآمد‌های ارزی بود و ضلع دیگر آن بحران‌های اجتماعی و تشدید التهابات و شورش‌های خیابانی تعریف شده بود.

حسنوند تاکید کرد: جریان‌های ضد انقلاب خارج نشین با حمایت استکبار رسانه‌ای و برخی افراد وابسته سعی در تغییر فضای جامعه از مطالبات اقتصادی به مطالبات سیاسی و اقدامات آشوبگرانه داشت، اما به دلیل ساختار مستحکم و مردمی و انقلابی جمهوری اسلامی و وجود رهبری آگاه و هوشمند و مردمی با اراده با پشتوانه مردمی نمی‌توانستند در گام نخست تغییر دولت و انحلال مجلس شورای اسلامی را درخواست نمایند بلکه با ایجاد آشوب و اغتشاشات و شورش‌های خیابانی و تشدید فشار‌های اقتصادی و تحریم ظالمانه هم زمان فشار اصلی جهت تسلیم و سازش و به پای میز مذاکره نشاندن و عقب نشینی از اصول آرمان‌ها در دستورکار قرار گرفت و در اجرای این پروژه نیم نگاهی نیز به تحرکات نظامی در دستور قرار گرفته بود ضمن اینکه با فشار‌های غیر طبیعی سیاسی سعی بر بحرانی جلوه دادن شرایط جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی داشتند.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: یقینا جریان مقاومت نقطه اصلی و اساسی این همه طراحی و دشمنی بود. پروژه‌ای که سال‌ها در طراحی و برنامه ریزی استکبار قرار داشت، اما باید اعلام نماییم اسرائیل و عربستان بدانند فتح مکه و مدینه و بیت المقدس به دست فرزندان انقلاب اسلامی است و آن روز دیر نیست.

حسنوند گفت: بسیار عجیب است رهبر معظم انقلاب بار‌ها به صراحت پس از تذکرات و هشدار‌های خصوصی و محرمانه به برخی مسئولین کشور در انظار عمومی آن‌ها را از انجام مذاکره با دشمنان در این شرایط و بیان چند باره مضرات مذاکره در حالت نابرابر و ظالمانه با طرف زورگو و مستبد بر حذر داشته، اما بازهم برخی حضرات که قبله آمال‌شان را در هماهنگ نمودن با کدخدا می‌بینند با گستاخی دم از مذاکره به بهانه‌های مختلف می‌زنند، آقایان مسئول مگر خطاب رهبری به شما نیست؟ چرا خود را به تجاهل و تغافل زده اید؟ روی سخن رهبری با شماست، بدانید کلید حل مشکلات در داخل است؛ در این شرایط حساس اقدام برخی افراد در چراغ سبز نشان دادن به دشمنان در بحبوحه حوادث آبان ماه و ارسال نامه ۷۷ نفر ورشکسته سیاسی کاملا مشکوک و یک اقدام هماهنگ با دشمن تلقی و ارزیابی می‌گردد.

رییس کمیسیون انرژی تاکید کرد: از طرفی اظهارات مایوس کننده برخی مسئولان نگرانی‌ها و کد دادن به دشمن را مضاعف می‌کند، امروز یکی از اهداف دشمنان هدف قرار دادن امید در مردم و به ویژه نسل جوان است که به شیوه‌های مختلف در حال انجام آن است سیاه نمایی و بدبینی به نظام و مسئولان در سرلوحه کار قرار دارد، جا دارد تریبون مجلس، صدا و سیما و نماز جمعه امید به جامعه تزریق نماید، برخی سیاسیون ناتوان و ناکارآمد در ایام نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی برای پوشش دادن به ضعف‌های خود در راستای اهداف شوم دشمنان حاکمیت را تهدید به اردوکشی خیابانی و ایجاد آشوب و بلوا مانند حوادث آبان ماه سال جاری نموده، قصد گروکشی سیاسی و امنیتی و امتیازگیری از نظام و انقلاب را دارند به این کهنه کاران سیاسی، امنیتی می‌گوییم فرزندان روح الله هنوز هم پا در رکاب و آماده جهاد و شهادت هستند.

سهمیه سوخت قایق‌های صیادی مجوزدار تامین شود

حجت الاسلام عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر در خانه ملت در نطق میان دستور، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و روز دانشجو، خطاب به رییس جمهور، گفت: امروز ملت ایران اسلامی در وضعیت نامناسب معیشتی به سر می‌برند و درآمد آن‌ها در برابر یک کیلو گوشت منجمد سر تعظیم فرود آورده و احساس شرم می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: آیا صحیح بود که بدون آماده سازی افکار عمومی، قیمت بنزین را یک شبه سه برابر افزایش داده و داد ملت را بلند کنید؟ بعد از افزایش قیمت بنزین برخی از افراد قیمت اجناس و کالا‌ها ضروری مردم را بی رویه افزایش دادند و قطعا اگر نظارت دقیق صورت نگیرد این روند ادامه‌دار خواهد بود؛ بنابراین ضروری است در خصوص کنترل قیمت‌ها اقدامات لازم صورت گیرد، زیرا مردم طاقت رنجش بیشتر را ندارند.

حجت الاسلام خدری خطاب به رئیس جمهور، یادآور شد: نمی‌دانم پای درد دل کارگران و بازنشستگان نشسته اید یا خیر، چرا همسان‌سازی حقوق کارگران با توجه به قانون اجرا نمی‌شود. بازنشستگان کشوری و لشکری که باید در آرامش و آسایش زندگی کنند با کوله باری از مشکلات ناشی از عدم متناسب سازی مواجه هستند. از همکاران می‌خواهم در لایحه بودجه سال ۹۹ که امروز تقدیم مجلس شد به این مهم توجه فرمایند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: آیا خبر دارید خیل عظیم جوانان برومند این دیار فقط نظاره‌گر فعالیت این همه صنعت بوده و به علت بیکاری تنها حرص این صنایع را می‌خورند و عملاً با شغل‌های کاذب آینده خود و خانواده خود را به تباهی می‌کشانند. در سفر اسفند ماه سال گذشته خود به استان بوشهر مطالبه کمیته بررسی ظرفیت بومیان و مکلف کردن صنایع به مسئولیت‌های اجتماعی را داشتیم، اما هنوز چشم به راه تحقق وعده‌های شما هستیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سینه مالامال درد است‌ای دریغا مرهمی، دل ز تنهایی به جان آمد خدا را همدمی، آیا در شان مردم شریف، نجیب و ثروتمند، اما فقیر بوشهر و اهالی گناوه و دیلم هست که با داشتن انبوهی از منابع نفت و گاز در صف نفت برای روشن کردن وسایل گرمایشی بمانند و دیده‌شان بر نفت سفید روشن نشود.

وی یادآور شد: آیا درست است مردم این منطقه برای تهیه کپسول‌های گاز صف‌های طولانی بکشند و انشعاب گاز هم به دلیل عدم توانایی در برخی از نقاط در هاله‌ای از ابهام باشد. مردم شهر بوی گاز بر مشامشان می‌رسد، اما خودشان اندر خم یک کوچه باشند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، افزود: محض رضای خدا اگر نمی‌توانید بر اساس تکالیف قانونی خودتان در جهت اشتغال و رفع بیکاری این جوانان، کاری انجام دهید با بهانه‌های واهی همین شغل‌های ناپایدار را که مردم به سختی از قبل آن امرار معاش می‌کنند را مختل نکنید.

حجت الاسلام خدری ادامه داد: دلیلی ندارد با سوء مدیریت سوخت در حوزه صید و صیادی این صنف زحمت کش که با سختی فراوان بین امواج سهمگین دریا لقمه نانی را برای خانواده‌هایشان تامین می‌کنند، مختل شود. با تامین سهمیه سوخت برای قایق‌های مجوزدار نگذارید سفره‌های آن‌ها خالی شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پس از گذشت سه سال هنوز مشکلات کارگاه‌های تولیدی در شهر بوشهر حل نشده است، ادامه داد: از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهم، در یک دستور با قید فوریت مشکلات ساکنان حوزه انتخابیه بنده را حل کند چرا که امورات مردم تحت شعاع این مشکلات قرار دارد و همچنین نسبت به تخصیص بودجه برای تکمیل پروژه‌های حوزه انتخابیه بنده تسریع شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ضمن تشکر از نام نویسی نامزد‌ها در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزود: از مردم شریف درخواست دارم با مشارکت پرشور خود در انتخابات اسفند ماه در جهت تشکیل یک مجلس قوی نقش آفرینی کنند. گلویم تنگ مالامال درد است، تمام شاخ و برگم زرد زرد است، مسیحای جوانمرد من کجایی، هوا بس ناجوانمردانه سرد است. /۸۵۶/
ارسال نظرات